Chcesz poznać ciekawych ludzi?

Dołącz do Nas

Świetlica szkolna

włącz . Opublikowano w Instytucje pomocnicze

Świetlica szkolna

W Zespole Szkół nr 1 w Sierpcu funkcjonuje świetlica szkolna, z której mogą skorzystać wszyscy uczniowie naszej szkoły.

Nauczyciel wychowawca świetlicy:

mgr Edyta Lemanowicz

Godziny pracy świetlicy:

Poniedziałek – 7.30-14.15

Wtorek – 7.30-13.45

Środa – 7.30 – 12.30

Czwartek – 7.30 – 12.30

Piątek – 7.30 – 12.30

Regulamin świetlicy szkolnej

Zespołu Szkół nr 1 w Sierpcu im. Jose de San Martin

Zasady funkcjonowania świetlicy szkolnej

Świetlica szkolna

Do zadań nauczyciela – wychowawcy świetlicy należy:

  1. Sprawowanie opieki wychowawczej nad młodzieżą przebywającą w pomieszczeniu świetlicy;
  2. Stworzenie dogodnych warunków do odrobienia lekcji i nauki własnej;
  3. Zapewnienie uczniom atrakcyjnych form spędzania czasu w świetlicy poprzez projekcję filmów (Video) (z uwzględnieniem lektur szkolnych), oglądanie wybranych programów telewizji itp.;
  4. Uczeń może korzystać z gier planszowych i innych;
  5. Przeglądać prasę, czytać literaturę;
  6. Udzielanie pomocy w nauce uczniom słabszym.
  7. Współpraca z wychowawcami i nauczycielami poszczególnych przedmiotów.
  8. Dbanie o bezpieczeństwo uczniów przebywających w świetlicy;
  9. Dbałość o estetykę świetlicy i stan sprzętu, będącego na wyposażeniu świetlicy;
  10. Systematyczne prowadzenie dziennika zajęć świetlicowych.

Regulamin świetlicy szkolnej:

  1. Świetlica szkolna czynna jest we wszystkie dni nauki
  2. Ze świetlicy mogą korzystać wszyscy uczniowie szkoły;
  3. Wszyscy uczniowie, którzy oczekują na zajęcia lekcyjne, mają wolną godzinę lub gdy nauczyciel jest nieobecny mają obowiązek przyjść do świetlicy;
  4. Uczniowie zobowiązani są zachować przed świetlicą i w świetlicy ład i porządek;
  5. W świetlicy obowiązuje cisza i kulturalne zachowanie;
  6. Uczniowie w świetlicy mają obowiązek respektować polecenia wychowawcy świetlicy;
  7. Korzystający ze świetlicy zobowiązani są o dbałość o wszystkie przedmioty znajdujące się w sali;
  8. W przypadku zniszczenia sprzętu lub innych materiałów znajdujących się w świetlicy uczeń odpowiada materialnie;
  9. Wychowawca świetlicy cały czas czuwa nad bezpieczeństwem młodzieży będącej pod jego opieką;
  10. Za rzeczy ucznia pozostawione na świetlicy wychowawca nie odpowiada.

Kontrakt świetlicowy

  • mówimy do siebie po imieniu,
  • słuchamy siebie nawzajem, czyli jedna osoba mówi reszta słucha,
  • nie przeklinamy,
  • nie wyzywamy innych,
  • bierzemy aktywny udział w zajęciach,
  • rozumiemy potrzeby i prawa innych,
  • odnosimy się do siebie z szacunkiem,
  • pomagamy sobie nawzajem,
  • dbamy o bezpieczeństwo swoje i innych,
  • szanujemy przedmioty, z których korzystamy w świetlicy,
  • bójki, potyczki słowne, krzyki niemile widziane w naszym towarzystwie.

Psycholog

włącz . Opublikowano w Instytucje pomocnicze

 PSYCHOLOG SZKOLNY

   mgr Izabela Paczkowska

 GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

 

 12.00 – 16.00

 

08.00 – 13.00

 

12.00 – 16.00

 

08.00 – 12.00

 

08.00 – 13.00

 

Główne zadania psychologa to:

- prowadzenie działań diagnostycznych dotyczących uczniów (diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia),

- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologicznej, w tym działań profilaktycznych, interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli

- organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologicznej:

- terapeutyczne rozmowy z uczniami i rodzicami

- konsultacje dla uczniów, rodziców i nauczycieli

- zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów wspierające rozwój emocjonalno – społeczny

- wspieranie rodziców w procesie wychowania oraz w rozwiązywaniu problemów wynikających ze specyfiki etapu rozwojowego

- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia:

- realizowanie zadań wynikających ze szkolnego programu profilaktyki,

- wspieranie wychowawców klas w działaniach wychowawczo – profilaktycznych, rozwiązywaniu problemów wychowawczych.

Drodzy Uczniowie poniżej przedstawiam zakres indywidualnej pomocy psychologicznej. Jeśli Twoja odpowiedź na którekolwiek z poniższych pytań brzmi TAK, zapraszam do gabinetu (pokój 164 II piętro), który otwarty jest dla wszystkich uczniów.

1. Czy miewam konflikty z rodzicami/opiekunami?

- nie poświęcają mi tyle uwagi ile bym oczekiwał/ła,

- nie interesują się moją osobą, potrafią tylko wymagać,

- myślę, że nie mogę na nich liczyć, są mało wyrozumiali,

- nie okazują mi swoich uczuć.

2. Czy mam problemy natury emocjonalnej?

- nie panuję nad emocjami, łatwo wybucham,

- na sytuacje trudne reaguję wybuchem śmiechu, bądź płaczem albo też maskuję swoje emocje,

- często bez przyczyny jestem smutny.

3. Czy mam problemy z rówieśnikami?

- doskwiera mi samotność w grupie,

- klasa ma nadmierne oczekiwania wobec mojej osoby,

- bywam ofiarą agresji słownej i fizycznej,

- moje kontakty towarzyskie mnie nie satysfakcjonują,

- często bywam "kozłem ofiarnym",

- nie wiem jak pomóc komuś, kto tej pomocy potrzebuje,

- popadam w liczne konflikty z rówieśnikami.

4. Czy sytuacja szkolna/domowa mnie stresuje?

- boję się sprawdzianu, odpowiedzi,

- unikam szkoły, wagaruję,

- unikam określonych przedmiotów, nauczycieli,

- miewam kłopoty ze snem,

- objadam się/ nie dojadam,

- mam zaburzoną koncentrację uwagi, nie potrafię się skupić.

5. Czy inni ludzie zwracają mi uwagę, że coś jest ze mną „nie tak”?

6. Czy stosuję używki (papierosy, alkohol, narkotyki)?

7. Czy mam wrażenie, że moje życie nie jest pełne, że urodziłem/łam się w nieodpowiednim momencie?

8. Czy zwyczajnie chcę porozmawiać, bądź wspólnie pomilczeć.

Drodzy Rodzice/Opiekunowie! Psycholog odpowiada na pytania, wspomaga rodziców/opiekunów w zakresie:

- radzenia sobie z trudnym zachowaniem dziecka.

- skutecznych metod porozumiewania się z dzieckiem.

- problemów okresu dorastania i sposobów ich rozwiązywania.

- metod rozwiązywania konfliktów.

- radzenia sobie z trudnymi emocjami.

- stosowania używek, zagrożenia uzależnieniem.

- udziela porad w sferze zdrowa psychicznego.

- konsultuje potrzeby diagnostyczno – terapeutyczne.

 

Pedagog szkolny

włącz . Opublikowano w Instytucje pomocnicze

PEDAGOG SZKOLNY

                                                                        GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO

 

mgr Edyta Lemanowicz

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

 

 07.30 – 15.00

 

07.30 – 15.00

 

07.30 – 15.00

 

07.30 – 14.30

 

07.30 – 12.00

 

mgr Edyta Lewandowska

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

 

08.30 – 12.30

 

 

 08.00 – 12.00

 

 12.00 – 16.00

 

 

„SZUKANIE POMOCY JEST OZNAKĄ SIŁY, NIE SŁABOŚCI”

Czym zajmuje się pedagog szkolny?

(na podstawie rozporządzenia MEN w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach)

  •          Rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowaniem przyczyn niepowodzeń szkolnych.
  •          Określeniem form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.

$·         Organizowaniem i prowadzeniem różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.

$·         Podejmowaniem działań profilaktyczno – wychowawczych wynikających z programów wychowawczego szkoły w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli.

$·         Wspieraniem działań opiekuńczo-wychowawczych nauczycieli, wynikających

$·         z programu wychowawczego szkoły.

$·         Współpracą z poradnią psychologiczno-pedagogiczną i innymi poradniami specjalistycznymi w zakresie konsultacji metod i form pomocy udzielanej uczniom oraz w zakresie specjalistycznej diagnozy w indywidualnych przypadkach.

$·         Współdziałaniem z policją, sądami w przypadkach wykroczeń uczniów (naruszenie statutu szkoły lub prawa).

$·         Planowaniem i koordynowaniem zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów i nauczycieli  w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu.

$·         Działaniem na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.

Drogi Uczniu!

Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:

$Ø  Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.

$Ø  Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.

$Ø  Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.

$Ø  Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.

$Ø  Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.

$Ø  Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.

$Ø  Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić lub po prostu potrzebujesz bratniej duszy.

Drodzy Rodzice!

Mogą Państwo oczekiwać pomocy od pedagoga szkolnego, gdy:

Ø  Dziecko ma trudności w nauce, bądź niepowodzenia szkolne;

Ø  Nawarstwiające się problemy z zachowaniem dziecka spędzają Wam ?sen z powiek?;

Ø  Zauważyliście, że dziecko zaczęło się dziwnie zachowywać bez większej przyczyny;

Ø  Chcielibyście uzyskać informacje na temat środków odurzających.

Ø  Służę pomocą w rozwiązaniu każdej sytuacji problemowej, dotyczącej wychowywania Waszych dzieci.

ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO!

PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ SAM ZE SWOIM PROBLEMEM.

 

Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Każdy potrzebujący pomocy pedagogiczno-psychologicznej może ponadto skorzystać z telefonów zaufania, gdzie dzwoniący zachowuje anonimowość.